یونیک فاینانس:درباره ریپل ، حقایقی وجود دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید پیش از آن که به سرمایه گذاری فکر کنید.

۱. ریپل چیست؟

یونیک فاینانس:ریپل نام یک ارز دیجیتال به نام (XRP) و یک شبکه گسترده پرداخت است که این ارز در آن جابه‌جا می‌شود. این شبکه توزیع شده و منبع باز است و هنوز در مرحله بتا قرار دارد. هدف این شبکه بنا به ادعای سازندگانش این است که خود را از دیوارهای شبکه مالی مثل: پی پال، کارت‌های اعتباری و … که به هزینه‌های بالا و مدت زمانی طولانی نیاز دارند ، رها سازند.

۲. ریپل چکار می‌کند؟

یونیک فاینانس:بنا به ادعای شرکت (OpenCoin) که توسعه دهنده ریپل است، این ارز پاسخگوی نیاز به جریان آزاد پول خواهد بود. تیتر یکی از مطلبی که در وب سایت آنها منتشر شده این است: «ریپل و هدف پول» این مطلب به تاریخچه‌ی کوتاهی از پول و قابلیت نقل و انتقال آن و همچنین مشکلاتی که بانک‌ها دارند، اشاره می‌کند. مشکلاتی مثل: نرخ عوارض تراکنش و تاخیرهایی که در این فرایند وجود دارد. هدف این ارز، آن طور که گفته می‌شود این است که با ارائه ارز غیر متمرکز همان کاری را برای پول بکند که اینترنت برای جریان آزاد اطلاعات کرده است.

۳. ریپل چطور مثل اینترنت عمل می‌کند؟

یونیک فاینانس: دیوید شوارتز مسئول واحد رمزنگاری این ارز توضیح می‌دهد:
سیستم‌های پرداخت امروزی درست مثل ایمیل‌ها در دهه ۸۰ میلادی هستند. هر کسی سیستم خودش را برای مشتریانش ایجاد کرده است و اگر مردم از سیستم‌های دیگر بخواهند استفاده کنند نمی‌توانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند. ریپل طراحی شده تا بین سیستم‌های مختلف پرداخت ارتباط برقرار کند.

شوارتز پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های بزرگ درست مثل جریان اطلاعات، کنترل خود روی انتقال پول مردم را نیز از دست می‌دهند.

۴. چه کسی پشت این ارز است؟

یونیک فاینانس:شرکتی که پروتکل ریپل را طراحی کرده (OpenCoin) است که توسط کریس لارسن و جد مکالب تاسیس شده است. او قبلا در وبسایت (Mt. Gox) کار می‌کرد که مدیریت بیشتر معاملات بیت کوین در سراسر جهان را به عهده داشت. لارسن هم بنیانگذار شرکت مالی (E-LOAN) بود. سایر توسعه دهندگان تیم، قبلا با بیت کوین کار می‌کردند. شرکت (OpenCoin) اخیرا پذیرای دور اول سرمایه‌گذاری از شرکت‌های آندرسن هورویتز، (FF Angel IV)، (Lightspeed Venture Partners) و (Vast Ventures) بوده است.

۵. آیا این ارز رمز پایه شبیه بیت کوین است؟

یونیک فاینانس:از خیلی جهات بله. این ارز هم مثل بیت کوین تعداد مشخصی دارد که می‌توان آنها را استخراج کرد. هر دو ارز را می‌توان از حسابی به حساب دیگر انتقال داد بدون اینکه نیاز به واسطه‌ای باشد و هر دو امنیت لازم در برابر سکه‌های تقلبی را تامین می‌کنند.

۶. آیا ریپل رقیب بیت کوین است؟

یونیک فاینانس:این ارز بیشتر نقش را بازی می‌کند تا اینکه رقیب بیت کوین باشد. در واقع درون وب سایت آنها یک صفحه برای دارندگان بیت کوین اختصاص یافته است. شبکه ریپل اجازه می‌دهد تا هر نوع ارزی در بستر آن به سرعت کارهای انتقال خود را انجام دهد فرقی نمی‌کند دلار، یورو، پوند یا بیت کوین باشد.

استفان توماس توسعه دهنده ارشد ریپل می‌گوید:

ریپل راه‌های بیشتری را برای کاربران بیت کوین باز می‌کند تا بیت کوین را به آسانی به جریان اصلی مالی دنیا وارد کنند.

۷. ریپل چطور به کمک دارندگان بیت کوین می‌آید؟

یونیک فاینانس:علاوه بر اینکه به بیت کوین اجازه می‌دهد با ارزهای دیگر ارتباط برقرار کند سبب می‌شود، سرعت و پایداری تراکنش‌ها نیز بالاتر برود. به خاطر اینکه یک شبکه توزیع شده است. این ارز به یک شرکت برای مدیریت و امنیت وابسته نیست.

به همین دلیل هیچ محدودیتی برای تایید تراکنش‌ها وجود ندارد و فرایند تایید از طریق شبکه به سرعت صورت می‌گیرد. یک مزیت دیگر قابلیت پرداخت شخص به شخص است که به خاطر عدم وجود یک هسته مرکزی است.

۸. تعداد آن چقدر است؟

یونیک فاینانس:شرکت قصد دارد تا در نهایت ۱۰۰ میلیارد ریپل تولید کند. نیمی از آنها تا حالا تولید شده‌اند در حالی که این شرکت قصد دارد نیمی دیگر را حفظ کند.

۹. چرا آن را یک ارز ارزان می‌نامند نه یک ارز رایگان؟

یونیک فاینانس:ریپل مثل پی پال، بانک‌ها و سایر موسسات مالی از تراکنش‌ها درآمدزایی نمی‌کند. هر چند بخش کوچکی از ریپل را از هر تراکنش برداشت می‌کند. این مقدار البته ذخیره نمی‌شود بلکه از بین می‌رود. این اقدام هم برای این صورت می‌گیرد تا یک نفر در یک لحظه اقدام به تراکنش‌های زیادی نکند تا سیستم را مسدود کند.

۱۰. ریپل چقدر ارزش دارد؟

یونیک فاینانس:در حال حاضر ارزش هر ریپل ۱٫۱۸ دلار است.










یونیک فاینانس ریپل ,فاینانس ,یونیک ,کوین ,شبکه ,شرکت ,یونیک فاینانس ,است؟ یونیک ,ارتباط برقرار ,کوین است؟ ,کوین باشد ,است؟ یونیک فاینانس ,می‌کند؟ یونیک فاینا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

amina جهنم هیپ هاپ گیتارستان پنجره روبه آفتاب دل نویس های من بی سانسور احتمالا... قصه ی دلکم آپشن خودرو | دنیای آپشن