با توجه به قرار گیری بازارهای بین المللی در ایام کریسمس، گروه های فلزی و معدنی اکثرا معاملاتی منفی و کم فروغ را تجربه کردند که همانند گروه های پتروشیمی، پالایشگاهی و روانکارها، آنها نیز در فاز اصلاح و استراحت کوتاه مدتی خود قرار دارند که انتظار می رود خیلی زود به مدار صعودی خود بازگردند.
 

علیرغم افزایش قیمت جهانی نفت به بیش از 66 دلار و تثبیت آن در محدوده بالاتر از 60 دلار شاهد ادامه دادوستدهای کم فروغ و کم اقبال گروه های پتروشیمی، پالایشگاهی و روانکارها در بازار امروز بودیم که با توجه به رشد کوتاه مدت روز های اخیر آنها، امری منطقی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، انتظار می رود پس از اصلاح و استراحتی کوتاه و کسب انرژی مجدد، گروه های مذکور و بخصوص نمادهایی که کمترین رشد را داشته اند و از ارزش تحلیلی خود فاصله بیشتری دارند، مجددا با افزایش تقاضا و رشد قیمتی مواجه گردند و روند صعودی خود را ادامه دهند.

صف نماد شکربن و معاملات مثبت نمادهای شاوان، جهرم، شپاس، شدوص فارس، شیران، شکلر و وپترو در گروه های مورد اشاره و در بازار امروز جلب توجه می کرد. بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، رشد تولید ناخالص داخلی با نفت ۵.۶ و بدون نفت در 6 ماهه نخست سال جاری 6 درصد بوده است.

با توجه به قرار گیری بازارهای بین المللی در ایام کریسمس، گروه های فلزی و معدنی اکثرا معاملاتی منفی و کم فروغ را تجربه کردند که همانند گروه های پتروشیمی، پالایشگاهی و روانکارها، آنها نیز در فاز اصلاح و استراحت کوتاه مدتی خود قرار دارند که انتظار می رود خیلی زود به مدار صعودی خود بازگردند که در این میان و در این برگشت، گروه های رویی و زغال سنگی می توانند از اقبال بیشتری برخوردار باشند. در بازار امروز و در گروه مذکور، صف نمادهای فروس و کدما، معاملات مثبت گروه زغال سنگی و تشکیل صف (و یا در آستانه صف شدن) نمادهای ارفع، فرآور، فایرا، فسرب، کچاد، فولاژ و کنور را نظاره گر شدیم.

طی معاملات امروز و به جز نمادهای خاذین، خبهمن، خموتور، خرینگ، خشرق و خساپا که متعادل و مثبت بودند، سایر نمادهای گروه خودرویی با معاملاتی متعادل و منفی دنبال شدند که در این بین نمادهای خودرو، خفنر، خگستر، خمهر(صف )، خچرخش، خوساز(صف )، خکار و خدیزل(صف ) از فشار به مراتب بالاتری از هم گروهی ها برخوردار بودند در طرف دیگر بازار و به جز نماد توریل که متعادل سپری شد، سایر نمادهای گروه حمل و نقل نیز معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

در گروه سرمایه گذاری که معاملاتی اکثرا متعادل در جریان بود، صف نماد بورس، ادامه معاملات پرتقاضا و مثبت نماد تازه وارد امید (که از وجود اران پرقدرت و پرانگیزه حکایت داشت) در کنار معاملات منفی نمادهای واتی، وسپه، وسبحان(صف )، ومعادن و وامید نسبت به هم گروهی ها نمایان تر بود. در اواسط بازار، تشکیل صف نماد ولساپا در گروه متعادل لیزینگی در بازار امروز چشم نوزاری می کرد. گمرک ایران در بخشنامه‌ای با اشاره به بند 5 ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده تأکید کرد، واردات و عرضه انواع کاغذ که تنها به‌منظور نوشتن چاپ، تحریر و مطبوعات و دفاتر تحریر به‌کار می‌روند از پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده معاف اعلام گردیده است.

در گروه مثبت ساختمانی، نمادهای ثتران، وآذر، ثپردیس، ثاباد و ثمسکن از اقبال بیشتری برخوردار بودند و با صف به کار خود پایان دادند. تعداد معاملات آپارتمان های مسی شهر تهران در آذر ماه سال ۱۳۹۶، به ۱۷.۸ هزار واحد مسی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

در ادامه غیبت نماد های وب و به جز نمادهای افرا، آپ و اوان که متعادل با نوسانات مثبت دنبال شدند، سایر نمادهای گروه آی تی و انفورماتیک اکثرا همچنان متعادل سپری شدند. شورای عالی بورس با تقاضای شرکت کنتور سازی ایران برای مجوز معاملات خارج از ساعت سهام موافقت کرد.

گروه کانی های غیر فلزی، با صف نماد کرازی، معاملات مثبت نمادهای کهمدا و کساپا و معاملات منفی نمادهای کاذر، کفرا و کپشیر همراه بودند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهند گرفت.

علاقه مندان برای ورود به کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا) به آدرس ذیل وارد شوند. @SENANewsAgency

 

 

آموزش و سیگنال و در بورس گروه ,نمادهای ,معاملات ,بازار ,متعادل ,مثبت ,بازار امروز , نماد ,اطلاع رسانی ,نمادهای گروه ,رسانی بازار ,رسانی بازار سرمایه ,اطلاع رسانی باز منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

desmondy7e9tl Site فروشگاه اینترنتی یاسل Hayden7yc3yki accueil وبلاگ نکته دان یک جا برای ناگفته ها چسب نواری وب سايت رسمی روستاي خوانشرف نهبندان